Gyengénlátóknak
iskolalogó

Eötvös József Evangélikus Gimnázium és Egészségügyi Szakgimnázium

9400 Sopron, Deák tér 51 • • 06-99/311-767 • 06-20/824-6050

A középfokú iskolai felvételi eljárás rendje a 2016/2017. tanévben

Az intézmény felvételi vizsgát hirdet a gimnáziumi és az egészségügyi szakgimnáziumi képzés kilencedik évfolyamára. A felvételi kérelmek elbírálásánál a tanulmányi eredmények, a középfokú iskola kilencedik évfolyama számára központilag kiadott egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszervezett írásbeli vizsga és a szóbeli vizsga eredménye a döntő. A központilag szervezett írásbeli vizsgán az iskola előírja az általános tanterv alapján folyó felkészítést nyújtó intézmények számára összeállított, magyar nyelvi és matematikai kompetenciákat mérő feladatlapok megoldását.

A szóbeli vizsga kérdései a Nemzeti Alaptanterv általános iskolai követelményrendszerére épülnek, és olyan magyar nyelv és irodalmi, matematikai, hittani, illetve idegen nyelvi kérdések megválaszolását kérik a felvételizőtől, melyek a középiskolai tanulmányokhoz szükségesek. A szóbeli meghallgatás kiegészül még egy - a tanuló érdeklődési körét, személyiségét, kommunikációs képességét feltérképező - beszélgetéssel.

A felvételi pontszám számítása:

Tanulmányi eredmény: a 7. év végi és 8. év félévi eredmények összege magyar nyelv és irodalom (a két osztályzat átlaga), történelem, matematika, egy idegen nyelv és egy szabadon választott tantárgyból 2-szer 25 pont; összesen 50 pont.

Írásbeli vizsga eredménye: magyar nyelvi és matematikai feladatlap pontszáma 2-szer 50 pont; összesen 100 pont.

Szóbeli vizsga eredménye: magyar nyelv és irodalmi, illetve matematikai kérdések 2-szer 10 pont; a tanuló hittani-, és idegennyelv-ismeretét, érdeklődési körét, személyiségét, kommunikációs képességét feltérképező beszélgetés során szerezhető 30 pont; összesen 50 pont.

A felvételi vizsgán szerezhető összpontszám 200 pont.

A rangsorolást az intézmény az összpontszám lapján végzi. Pontazonosság esetén a szóbeli vizsga eredménye a döntő. A rangsorolás során az azonos összesített eredményt elérő tanulók közül az iskola előnyben részesíti a halmozottan hátrányos helyzetű tanulót.

A felvételi eljárásban való részvételhez a sajátos nevelési igényű, illetve beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő tanuló esetében szükséges a szakértői bizottság véleményének, valamint a speciális körülmények, illetve eszközök igénylésére vonatkozó szülői kérelmek csatolása a jelentkezési laphoz. A kérelmet az iskola igazgatója bírálja el, és döntéséről a tanulót írásban értesíti. Ez a döntés kizárólag a központi írásbeli vizsga letételének körülményeire (pl. időhosszabbítás, segédeszköz használata, az értékelési rendszer egy része alóli felmentés stb.) vonatkozhat. Az intézmény a felvételi eljárásban a sajátos nevelési igényű tanulók esetében speciális értékelési rendszert nem alkalmaz.