Az igazi tanítás nem a tudás átadását jelenti.
Az igazi tanítás arra ösztönzi a tanulót, hogy maga tegyen szert az ismeretekre.
(John Milton Gregory)
Az iskola feladata az alapműveltség elmélyítése és megszilárdítása minden területen, valamint az érettségizők felkészítése a pályaválasztásra és a továbbtanulásra.
Fontosnak tartjuk olyan értékrend átadását is, amelyben központi szerepet kap mások tisztelete, a tudás becsülete, nemzeti és kulturális hagyományaink ápolása.
A négy évfolyamos gimnáziumban azon diákok számára biztosítunk tanulási lehetőséget, akik a 8. osztály után középiskolás éveiket biztos alapot nyújtó intézményben, nyugodt körülmények között szeretnék eltölteni.
Elsődleges célunk, hogy felkészítsünk a:
- sikeres kétszintű érettségi vizsgára
- főiskolai és egyetemi tanulmányok folytatására
- középfokú nyelvvizsgára
- érettségihez kötött szakmák tanulására.
Tanulóink:
- angol és német nyelveket tanulnak csoportokban, nyelvvizsga előkészítőn vehetnek részt (Origo referencia iskola vagyunk);
- emelt szintű órákat választhatnak a 11-12. évfolyamon magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika és idegen nyelvek tantárgyakból;
- emelt óraszámban tanulják az alábbi tantárgyakat: biológia, fizika, földrajz, informatika, kémia,
- felkészítjük őket tanulmányi, kulturális és sport versenyekre,
- jól szervezett iskolai és szabadidős programokból választhatnak.
Csoportbontásban tanítjuk az idegen nyelveken kívül a matematikát és az informatikát.
Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja
„Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére, és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk, és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”
Szent-Györgyi Albert
A gimnáziumi képzés keretében külön figyelmet fordítunk a sajátos nevelési igényű tanulók integrált képzésére.
Erre a tanulmányi területre:
- mozgásszervi fogyatékos,
- látási fogyatékos (gyengénlátó),
- hallási fogyatékos (nagyothalló)
- autizmus spektrum zavarral küzdő,
- egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzdő,
- beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók is jelentkezhetnek.
A sajátos nevelési igényű, illetve beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók jelentkezése esetén a felvételhez szükséges, hogy a tanulók rendelkezzenek a szakértői bizottság csatolt, érvényes szakvéleményével. A felvételi kérelmek elbírálásánál a tanulmányi eredményeket, a felvételi elbeszélgetés eredményeit, illetve az illetékes szakértői bizottság szakvéleményét veszi figyelembe.
Alapelvünk, hogy pedagógiai tevékenységünk középpontjában a gyermek áll oly módon, hogy figyelembe vesszük teljes eddigi életpályáját, személyiségének vonásait, a benne rejlő és kiaknázható lehetőségeket, kulturális és szociális hátterét, motivációját. A felzárkóztatás, a fejlesztés sikeressége minden tanuló esetében a különleges bánásmód és differenciált fejlesztés függvénye, amely a tanuló saját erőfeszítéseivel együtt eredményezheti az előrelépést. A sajátos nevelési igényű tanulók egyéni szükségleteikhez igazított fejlesztésben részesülnek. Az osztályfőnök, a szaktanárok és a gyógypedagógusok együttműködése révén kialakított tanulásmódszertani segítő eljárások személyfüggőek, az adott diák szükségleteihez igazodnak. A gyógypedagógiai fejlesztés iskolánkban egyénileg és kiscsoportban történik.
Az intézmény – egyedülálló módon – két főállású gyógypedagógus-logopédust foglalkoztat. Rendelkezésükre áll egy teljesen felszerelt és a gyógypedagógiai igényeknek megfelelően berendezett, logopédiai fejlesztő műhely, amely igazi alkotó, szellemi tudáscentrum a sajátos nevelési igényű tanulók számára.