„Több, mint játék… az elfogadás tanítása, érzékenyítés” c. mesterprogram keretében, a tizedik évfolyamnak szervezett JÁTÉKFESZTIVÁLon, játékos, gyakorlati feladatokon keresztül tapasztalhatták meg a résztvevők a fogyatékos és idős emberek mindennapjait érintő kihívásokat, a speciális élethelyzetükből adódó nehézségeket. Így egy másfajta, empatikusabb és pozitívabb szemlélet alakulhat ki a diákokban.
A program elején a Virágfűzér Napközi Otthon fiataljai jeleléssel adtak elő egy zeneszámot, majd Nagy Barnabás mese mondását élvezhettük.
Azután az állomásokon körforgásban lehetett kipróbálni a tevékenységeket, a különböző képességek, kompetenciák fejlesztésére.
A programok között volt gyöngyfűzés-gombvarrás sütőkesztyűben, hosszított kar, egyensúlyozás, íráskészség fejlesztés; beszédlánc, tabu játék egy kicsit másképp; egyszerű műveletsor, homloktükör; együttműködés - egyedül nem megy…; mindennek megvan az ideje…napirend; párosítás tapintással, hallás után, illatfelismerés, Braille-írás; jeltér, activity -mutogatással.
A művész negyedben: a SOSZI-sok alkotásaiból rendeztünk kiállítást, valamint lehetőség volt kézműveskedni (subázni, gyurmázni, varrni), közben pedig énekelgetni.
Úgy gondolom, hogy egy szemléletformáló foglalkozás (ismeret, tudás, személyes tapasztalat) sokat adhat ahhoz, hogy minden adottságból, helyzetből a legtöbbet tudjuk kihozni.
A fogyatékos emberek példája megtanít arra, hogy az akadályok hittel és kitartással leküzdhetők. Az itt szerzett élmények nagyban befolyásolhatják a későbbi döntéseinket, szemléletmódunkat, mert ez „Több, mint játék…”