A tanév elején öt héten keresztül érzékenyítő foglalkozást tartottunk a kilencedik évfolyam négy, illetve a tizedik évfolyam egy osztályában. A foglalkozás középpontjában a hazánkba érkező ukrán és kárpátaljai menekültekkel kapcsolatos érzékenyítés, illetve a menekültüggyel kapcsolatos szemléletformálás állt.
A nyolcvan perces foglalkozás ráhangoló gyakorlatokkal és egymást megismerését célzó játékokkal kezdődött. Ezt követte egy rövid prezentáció az orosz-ukrán háborús helyzettel kapcsolatban, érintve a konfliktus előzményeit és a legfontosabb fogalmakat (pl. menekült, bevándorló, integráció). Ezután következett a foglakozás központi feladata („Kiadó lakás”), melynek során a tanulóknak először egyénileg, majd csoportban kellett megvitatniuk és döntést hozniuk egy fiktív kiadó lakás lehetséges bérlőiről. A gyakorlat során a diákok kommunikációs készsége, vitakultúrája és érveléstechnikája került előtérbe, és olyan fogalmak kerültek megvitatásra, mint az előítélet vagy a sztereotípia. A foglalkozás játékkal zárult.
Egymás megismerésén túl az alkalom lehetőséget adott, hogy a tanulók megosszák egymással tapasztalataikat, és együtt gondolkodjanak a menekültügy kérdéséről. Nekünk tanároknak pedig bepillantást engedett a mai tizenévesek gondolkodásmódjába, egy nyitott és elfogadó világszemléletbe.
A projekt a Magyarországi Evangélikus Egyház szervezésében valósult meg.