Az idei Parasport Napon a diákok betekintést kaptak az értelmi fogyatékos és az autista emberek világába, ahol saját élményeken keresztül szerezhettek tapasztalatot a testnevelés órák keretein belül.
Szivárványernyővel többféle feladatot végeztek, amelynek segítségével a figyelem és a térbeli tájékozódás is nagy mértékben fejleszthető. Ez egy olyan kooperatív csapatjáték kelléke, melyet nagy létszámban és változatos módon lehet használni. Emellett a biztonságérzetet adó egyensúlyérzék fejlesztésére is készült akadálypálya, ahol a tartás, mozgás, erő érzékelését támogató feladatokban próbálhatták ki magukat a diákok.
A gyakorlat mellett elméleti ismereteket is szerezhettek a tanulók és erről a ’paratotóban’ számoltak be. A fogyatékos emberek példája megtanít arra, hogy az akadályok hittel és kitartással leküzdhetők.
A Parasport Nap célja, hogy a diákok természetesen tudják kezelni azokat az embereket, akik segítségre szorulnak, nyitottabbak és befogadóbbak legyenek. Megtapasztalhassák saját korlátaikat és határaikat, valamint kellő empátiával, odafordulással alakítsanak ki kapcsolatokat, ennek megfelelően szocializálódjanak.